0

God onsdags morgen kjære lesere!

For en liten stund tilbake fikk jeg spørsmål om jeg kunne skrive et innlegg om inspirasjon til styrketrening. Og dette vil jeg så klart gjøre. Beklager at det kom noe sent!
Først og fremst vil jeg si; kle deg riktig til økten du skal på. Om det er en saltime, egentrening eller om du tar en styrke økt ute etter en løpetur. Nå som høsten begynner å melde seg, så er det vel ikke så mange som trener styrketrening ute lenger, men creds til de som fortsatt gjør det!
Da jeg selv er på treningssenteret legger jeg merke til hva folk har på seg. Det er ikke for å dømme de på noen måte, men varme og store klær vil jeg si hemmer en i å gi det lille ekstra, og bør ligge igjen hjemme!. Her er et eksempel på dette: Du kommer til en PT time og har på deg stor joggebukse og en king size t-skjorte. Du blir så bedt om å hoppe opp på et traktor hjul i 2 minutter uten stopp så godt du kan. Joggebuksa vil da bli en belastning fordi den er utrolig varm og t-skjorten vil være i veien. Ta på deg treningsklær tilpasset den økten du skal være med på! Det er i hvert fall mega viktig for meg! Jeg har ikke på meg vinterdress inne i en sal, og heller ikke tights ute i 20 -C.
Det er helt klart mange som ikke vet hvordan man skal trene eller hva man skal trene. Etter et lengre opphold fra styrketreningen så ble jeg med på en saltime med ei venninne. Dette er noe jeg anbefaler dere å prøve! Da blir dere fortale hele veien hva dere skal gjøre. Dere blir observert og ikke minst motivasjonen for å fortsette er stor! Til dere som ikke liker saltimer og synes dette er for pyser. Prøv å gjennomfør en økt med litt tyngre vekter enn før og gjør en extra repitisjon om 10 er nok. Gå også til en Personlig trener og spør om tips eller råd evt en hjelpende hånd. De biter ikke og jeg er helt sikker på at de blir glad for at du spurte om hjelp!

En liten oversikt over hva jeg syns er viktig:

♥Ta på deg treningsklær du trives i.
Ta med deg en venn/venninne.
♥Gode sko.
♥Si til deg selv at dette skal bli en bra økt
♥Ikke vær redd for å spørre om hjelp/tips eller en hjelpende hånd!
♥ Ta bilde før under og etter du har satt deg mål!
♥Sett deg kortsiktige mål og langsiktige mål!
♥Skriv ned hvilke mål du har.
♥ Jeg har kjøpt meg den nye Treningsdagboken fra Get Inspired.
(Jeg sendte de mail i fjor og spurte om de ikke kunne endre litt på oppsettet i boken. Ikke vet jeg om det jeg skrev i mailen med tatt hensyn til, men boken er hvertfall nå MYE bedre enn sist!! Happy!)

♥Del gjerne dine opplevelser med venner, kollegaer osv. Du kan være den som motiverer og inspirerer en annen til å begynne å trene, få en bedre livsstil og ha det bedre med seg selv!















Jeg har bestemt meg for at denne skal taes i bruk fra 1.jan 2014. Det betyr ikke at jeg ikke trener den dag i dag! Det er fordi jeg fortsatt har plass i min "gammle" 2013 bok.




Midten av 2013.




Riktig løpeklær er et møst for meg om jeg skal ha en bra løpeøkt!

Kom gjerne med tilbakemeldinger!
Ha en strålende onsdag alle sammen!! 

Skriv en kommentar



hits