0

God onsdags morgen kjre lesere!

For en liten stund tilbake fikk jeg sprsml om jeg kunne skrive et innlegg om inspirasjon til styrketrening. Og dette vil jeg s klart gjre. Beklager at det kom noe sent!
Frst og fremst vil jeg si; kle deg riktig til kten du skal p. Om det er en saltime, egentrening eller om du tar en styrke kt ute etter en lpetur. N som hsten begynner melde seg, s er det vel ikke s mange som trener styrketrening ute lenger, men creds til de som fortsatt gjr det!
Da jeg selv er p treningssenteret legger jeg merke til hva folk har p seg. Det er ikke for dmme de p noen mte, men varme og store klr vil jeg si hemmer en i gi det lille ekstra, og br ligge igjen hjemme!. Her er et eksempel p dette: Du kommer til en PT time og har p deg stor joggebukse og en king size t-skjorte. Du blir s bedt om hoppe opp p et traktor hjul i 2 minutter uten stopp s godt du kan. Joggebuksa vil da bli en belastning fordi den er utrolig varm og t-skjorten vil vre i veien. Ta p deg treningsklr tilpasset den kten du skal vre med p! Det er i hvert fall mega viktig for meg! Jeg har ikke p meg vinterdress inne i en sal, og heller ikke tights ute i 20 -C.
Det er helt klart mange som ikke vet hvordan man skal trene eller hva man skal trene. Etter et lengre opphold fra styrketreningen s ble jeg med p en saltime med ei venninne. Dette er noe jeg anbefaler dere prve! Da blir dere fortale hele veien hva dere skal gjre. Dere blir observert og ikke minst motivasjonen for fortsette er stor! Til dere som ikke liker saltimer og synes dette er for pyser. Prv gjennomfr en kt med litt tyngre vekter enn fr og gjr en extra repitisjon om 10 er nok. G ogs til en Personlig trener og spr om tips eller rd evt en hjelpende hnd. De biter ikke og jeg er helt sikker p at de blir glad for at du spurte om hjelp!

En liten oversikt over hva jeg syns er viktig:

♥Ta p deg treningsklr du trives i.
Ta med deg en venn/venninne.
♥Gode sko.
♥Si til deg selv at dette skal bli en bra kt
♥Ikke vr redd for sprre om hjelp/tips eller en hjelpende hnd!
♥ Ta bilde fr under og etter du har satt deg ml!
♥Sett deg kortsiktige ml og langsiktige ml!
♥Skriv ned hvilke ml du har.
♥ Jeg har kjpt meg den nye Treningsdagboken fra Get Inspired.
(Jeg sendte de mail i fjor og spurte om de ikke kunne endre litt p oppsettet i boken. Ikke vet jeg om det jeg skrev i mailen med tatt hensyn til, men boken er hvertfall n MYE bedre enn sist!! Happy!)

♥Del gjerne dine opplevelser med venner, kollegaer osv. Du kan vre den som motiverer og inspirerer en annen til begynne trene, f en bedre livsstil og ha det bedre med seg selv!















Jeg har bestemt meg for at denne skal taes i bruk fra 1.jan 2014. Det betyr ikke at jeg ikke trener den dag i dag! Det er fordi jeg fortsatt har plass i min "gammle" 2013 bok.




Midten av 2013.




Riktig lpeklr er et mst for meg om jeg skal ha en bra lpekt!

Kom gjerne med tilbakemeldinger!
Ha en strlende onsdag alle sammen!!

Skriv en kommentar



hits