4

God tirsdags morning alle sammen!

'Ut av senga og p med lpeskoene. Hvis du kan lure deg selv til bli en morgenlper, knekker du samtidig en viktig kode: Du blir den typen lper som elsker hver eneste tur og blir avhengig av den. Her er 5 gode grunner til lpe i gang dagen.
En morgenlpetur blir stort sett aldri forstyrret av uforutsette hendelser. Om ettermiddagen skal det derimot lite til fr planene om en lpetur blir delagt av et ekstra mte eller litt for mye kake til kaffen.
Du kickstarter forbrenningen. P f sekunder blir natten ristet ut av kroppen og forbrenningen skrudd opp. Etterp vil kroppen dessuten g p et litt hyere gir for restituere..
Du trener opp evnen til bruke fett som drivstoff nr du lper p tom mage og med slunkne karbohydratlagre. Det er spesielt fl ott for deg som trener til langdistanselp og derfor skal kunne lpe nr karbohydratene er (nesten) brukt opp. Spis lite karbohydrater til middag dagen fr, s forsterkes denne eff ekten.
Energien fra en morgentur smitter over p resten av dagen. Lpingen virvler opp gledeshormonene (endorfi nene) i hjernen og gjr deg glad.
Du sparer tid fordi du kan sl sammen morgen- og etter-trening-dusjen. Det er bra for huden ogs.'

'Legg fram lpetyet kvelden fr, gjerne i nrheten av en radiator, slik at det er godt ta det p seg. De virkelige entusiastene sover med klrne p ...!
Drikk et glass vann og spis ev. en banan hvis magen fles ubehagelig tom.
Ikke tenk p hvorvidt du gidder. Koble fra hjernen og bare gjr det. Du vil elske det s snart du er i gang.
Varm opp litt innendrs fr du stikker av grde. Det gjr det enklere mte morgenkulden.
Lunt frst n kilometer eller to, slik at kroppen vkner og leddvsken fr tid til smre leddene. Gjr gjerne noen hye knelft og hopsasteg for f fart p kroppen.
Hvis du er uvant med morgentrening, s ta et par rolige turer slik at kroppen venner seg til trene p denne tiden av dagen. Du kommer snart til f energi til mer seris trening.'






Dette er motivasjonsordene for i dag!
Er du en lper? Trener du i det hele tatt?
Ha en strlende dag!

theaunknown

17.09.2013 kl.21:02

Lpetur p morningen er jo egentlig det beste, bare du kommer deg opp ;) Liker innlegget ditt, viktig holde seg i form. Ja, jeg liker best lpe, men har innsett at styrke m til. Selv om jeg synes det er kjempe kjedelig! Kanskje du kan skrive et innlegg om det ? :)
LillianTilin

18.09.2013 kl.09:01

theaunknown: Styrke er ogs en viktig del. En blanding av disse er helt klart det ultimate. Jeg kan absolutt skrive et innlegg om det. Ha en fin dag!:)
theaunknown

19.09.2013 kl.22:36

Bra, da har jeg noe se frem til. Ha en fin dag du ogs, Lillian :) Morsomt se at du endelig har laget deg en blogg!
LillianTilin

20.09.2013 kl.01:58

theaunknown: Hyggelig hre. Motivere mennesker synes jeg er veldig gy og inspirerende! :)

Skriv en kommentar



hits